PTTK Pszów - Rydułtowy
POŻEGNANIE LATA 2015

11 października 2015 oficjalnie pożegaliśmy lato ale nie oznacza to zakończenia tegorocznych wypraw. Zapraszamy na kolejne wycieczki z PTTK Pszów-Rydułtowy.

BIESZCZADY 2015
22 września 2015r wyruszyliśmy zdobywać nasze piękne połoniny i szczyty bieszczadzkie.

Zaczęliśmy od zwiedzania Muzeum Gorzelnictwa  w Łańcucie znajdującym się przy Fabryce Wódek POLMOS S.A.
Pani Przewodnik opowiedziała nam historię rodu Potockich, pierwszych właścicieli fabryki. Zwiedzanie muzeum zakończyliśmy degustacją miejscowych wyrobów, co bardzo przyczyniło się do  poprawy i tak dobrych humorów   uczestników wyprawy.
Późnym popołudniem zameldowaliśmy się w Pensjonacie pod Caryńską w Ustrzykach Górnych.
Miła obsługa, smaczne jedzenie i ładnie urządzone pokoje z bardzo wygodnymi łóżkami zachęcają do ponownego odwiedzenia tego miejsca. Także z powodu dobrej lokalizacji.
Następnego dnia wyruszyliśmy na podbój Królowej Bieszczad – Tarnicę. Pogoda nam sprzyjała. Z Wołosatego przeszliśmy do Przełęczy Bukowskiej dalej poprzez Halicz i Przełęcz Goprowską dotarliśmy na szczyt Tarnicy (1346npm).
Na czwartek zaplanowaliśmy przejście Połoniną Wetlińską i Caryńską. Część grupy rozpoczęła od wdrapania się na Smerek (1222 npm) i dalej spacerkiem do Chatki Puchatka. Stąd najbardziej wytrwali powędrowali na Caryńską a reszta zeszła do Berehów Górnych
Następny dzień przywitał nas mgłą i mżawką. Ale co to dla nas.. Ruszamy na Małą i Wielką Rawkę oraz Krzemieniec. Na przekór pogodzie humory dopisywały wszystkim i w doskonałych nastrojach dotarliśmy na trójstyk Polska/Ukraina/Słowacja czyli  Krzemieniec.
W sobotę 26 września wybraliśmy się do Cisnej odwiedzić sławną Siekierezadę. Zwiedziliśmy także świątynię grecko-katolicką w Komańczy oraz klasztor Sióstr Nazaretanek.
Wracając do Ustrzyk odwiedziliśmy Schronisko na Końcu Świata. Gościnny gospodarz Rafał przywitał nas serdecznie i poczęstował gorącą herbatą.
Niedziela to niestety czas powrotu.. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy skansenie w Sanoku. Miejsce to naprawdę warte jest odwiedzenia..
Do Pszowa wróciliśmy szczęśliwie późnym wieczorem..

Zapraszamy wszystkich chętnych do Naszego Koła!

Nie musisz być członkiem Koła PTTK, aby uczestniczyć w naszych wycieczkach,
jednakże do członkostwa serdecznie zachęcamy!
Wszystkie formalności załatwiamy szybko i sprawnie.